sEtuNtas saNg dAltOniEn

My photo
Kadang-kadang aku tak mengerti siapa diriku di tengah-tengah metafora ini..

Sunday, January 15, 2012

Luka Yang Tak Berdarah

Assalamualaikum dan salam perkenalan kaki kipas susah mati..dah lama aku xupdate blog ni..
dah bersawang dah siling blog ni..haha..maaf kepada semua sahabat, kekangan masa sgt mencemburui
 aku untuk hias blog ni..adoi..

ok la , straight forward..
LUKA YANG TAK BERDARAH..

maafkan saya ye cik ariff, saya xyakin dengan kemampuan awak untuk survive di sana..saya takut awak xboleh bawak diri kat
sane nanti kalo dengan prestasi awak macam ni..mati lidah aku kat situ..masa tu, aku xdpt nak ckp ape2..tapi awal2 lagi aku dah redha
dengan jawapan macam tu..its not your fault..no worry..u have help me a lots sir..a lots!! mak aku pon macam xpercaya anak die
xdpt sambung kontrak pelajaran MARA kat France.." Kau melawak ye along ?"...dan aku hanya mampu tersenyum..kesian kat mak,
harapan dia mesti tinggi dekat aku kalo dia bley tanye sampai macam tu sekali..sorry sgt2 mak, along dah buat ape yang termampu
tapi takdir Dia lebih berkuasa..makan hati jgak aku dgn semua orang..walaupun ada komplot untuk memujuk pegawai tu..tapi as expected,
jawapannya tetap sama.. :D

hari terus berlalu, sampailah pada hari konvo Pre France..atas nasihat yang diberikan, aku tekad untuk tetap datang meraikan
kejayaan aku menghabiskan preparation in Pre France program.." Along, ko xnak mak teman ko g konvo ke?" dan aku senyum lagi..
"xpela mak, nanti alg habis lambat sape nak masak tengah hari nanti".." alaa, masak lambat pon xpe, bukan adik2 balik pon"..
"Along pon dah mntak tlg kawan along untuk amikkan gambar masa konvo tu.." aku tau mak mesti merajuk dgn aku masa tu..tapi
along ada alasan along yang tersendiri..along takut along menangis kalau mak ikut along g sane..luka lama along pon xsembuh lagi..
" Xpela mak, nanti ble ada rezeki mak boleh la ikut along konvo..mak jgn sedey ar.." aku boleh lihat matanya hampir bergenang..
aku tahu ape yang die rasa.. :D chill mak..along boleh punya!

smpai kat dewan konvo, aku parking dan tengok semua batch aku..seronoknya korang ^^..huhu..ramai yang terkejut tgk aku dtg.. haha..aku sorg je dtg utk yang xdpt fly..kira aku wakilkan la..yg len busy study agaknya..:D amik jubah,beratur dan disusunikut kelas, ahahaha...apsal aku depan sekali masuk majlis!! x aci ar!! aku bukan nya fly pon..tapi sebab aku cool, akuberlagak mcam style ar..haha..sebab aku mg style..jalan dengan berlagak gler~ laju xnak pandang orang..smpai aqmar pon tertinggal..
ahaha..( orang yg beriringan dgn aku masa masuk )..parents sume tgk, including les professeurs~!! majlis berjalan dengan baik sehingga part yang ditunggu-tunggu..penyampaian sijil..astaghfirullah!! aku jgak antara yang terakhir..ke memang yg akhir..ujian di situ~~ tapi masa tu jgak, perkara yang paling aku takut nak berlaku, mata aku dah nak berair la~~ adoi!! tggl sorg lagi je depan aku ni! rileks, tarik nafas, tahan~~ aku pon langkah dengan perasaan yang x menentu..malu, bangga, berani, takut...dan ble aku smpai kat atas, tepukan yang gemuruh mengiringi langkah aku..dan siyesly ianya sgt membantu aku untuk melangkah ke chef de mission, tinggi nak mampus~~ 2 meter ad agaknya mamat ni..ahaha..senyum dan jabat, aku adalah bekas pre france 8..duduk blek kat kerusi, lampu dipadamkan, montaj dari PF9 ditayangkan..sehinggalah hujung part montaj, video kapal terbang sedang bergerak untuk terbang ke udara.. dan menitis juga air mata yang xpernah menitis since hari tu..

sebelum lampu dibuka, aku cover riak muka aku xnak kantoi..aku kan style~~ mane ley nangis~~ ahaha..majlis tamat. fabien ( lecturer baik aku ) cari aku..die tanye future plan aku..aku pon explain kat dia..n same things go on by semua lecturer dgn bdak PF..amik gamba dan aku gtau diorg, aku akan hantar both MARA n JPA students kat KLIA..alang2 dah smpai konvo, bek anta smpai flight..sebab atleast aku dah prove kat semua orang walaupun aku xfly, atleast aku berani tampil untuk meraikan hak aku..bukan senang nak raikan sesuatu yang mengecewakan aku..congratulation ariff..u are style! dan malam seterusnya aku hantar PF8 kat klia..n ble blek, future plan terus dirancang..nak kawin ke? hurm~ lek lu der..xlari pnye cik $%#@ tu..lagipun dia yg support aku utk build up spirit aku.. thx $%#@..

Aku yang di hadapan sekali

My Favourite Lecturer..Mr Fabien Ezedine

Lisa & Mardi..both takat bahu aku je..ahaha!!!  ^^

Faidzul n Cyril the magician?

Finally..its me Ariff..april 2011



                                              to be continue.. 

No comments:

Post a Comment