sEtuNtas saNg dAltOniEn

My photo
Kadang-kadang aku tak mengerti siapa diriku di tengah-tengah metafora ini..

Tuesday, January 24, 2012

CORETAN CYBER DALAM REALITI-camping RO1991 2.0 (PART 1/3)

19 Januari 2012

52 orang..itulah jumlah ahli Republic of 1991 yang telah menyatakan bahawa mereka akan 'going' ke Camping Republic of 1991  version 2.0 bertempat di Alang Sedayu, Gombak....kagum! aku xsangka sambutan yang diberikan oleh mereka terhadap program  ini sangat menggalakkan..83 yang lain pulak mengatakan bahawa mereka 'maybe' join program ni..dalam kepala otak aku, aku dah fikir
mesti gila nak handle jumlah yang ramai ni..menanti hari esok dengan harapan yang sangat besau!

20 Januari 2012

pkul 10 pagi..baru mata aku tgk matahari~~ :D  semalam punya pasal la ni..adoi!! aku kemas brg2 aku sebelum nak g camping.. jam menunjukkan pukul 12..12.40 aku kene gerak ni..nak kejar jumaat kat Masjid Jamek KL..kang ktm penuh susah plak~~  ble sampai je kat stesen ktm, elok2 ktm menghala KL sampai~~ molek dah tu!! naik, mcm bese, ibarat sardin dalam tin cuma xde kuah je..sampai kl sentral, aku tukar transit g LRT..nak kejar stesen masjid jamek..

LRT Masjid Jamek

smpai! dengar khutbah-solat-nek lrt.. akhirnya, pkul 3.15 petang aku dah smpai LRT Gombak..adoi~~ awal sangat la plak..ingatkan KTM sesak sangat tu yang kuar awal..
aku mesej la Organiser, Nur Areefah Safiyah..die suh aku amik RapidKL T 231..berhenti kat first roundabout UIA.. dan seperti dijangka, nak masuk UIA, pak guard masuk nek bas check ID..damn~~ bende yang sama berlaku masa aku nek Rapid g UITM  Shah Alam tahun lepas..

PAK GUARD: MANE ID AWAK NI?
AKU: (DAMN!) EUH..KAWAN SAYA SURUH SAYA TGGU KAT UIA..
           SAYA ADA CAMPING ARINI..
PG: CAMPING? KAT MANE?
AKU: DEKAT ALANG SEDAYU GOMBAK..ARINI SAMPAI AHAD..(CIS!! ORGANISER XCKP PON PASAL PAK GUARD!! JEMPUT AR PATUTNYA!!)

Pak Guard tu pon wat dono je~~ sume student dalam tu ada ID..aku je forever alone xde ID~~
dpt mesej plak, G KAT TANGGA BESAR DEPAN ROUNDABOUT..SARAH NAJWA TUNGGU DEKAT SITU DENGAN BEG PLASTIK GIANT..

Ni la dia tangga besau tu~~

aku pon jalan, smpai.. jumpa 3 orang pmpuan kat situ, aku pon mencari beg plastik Giant..ahaha..mula2 ingat2 lupa  gak muka Sarah Najwa ni..sebab last aku stalk profile die bulan lepas la kot...die pon tegur aku..tanye punya tanye,  hanya 12 orang je yang datang!! ahaha~~ aku dah agak!! klik xserupa bikin,..tulis je going 52 orang, rupanya 12 orang.. kalo ikut yang version 1.0..9 orang je..tapi kali ni 12..okla~~ ada peningkatan..penambahan 3 orang..so, aku kene la tunggu  sampai pkul 4 sebab nak bergerak sane serentak dengan 11 yang lain..

nampak la kelibat Areefah kulu kilir naik scooter angkat barang..tapi yang kelakarnya, kaki die xsmpai pon tanah ble nek scooter tu..ahaha..die kene jengketkan kaki dia baru ley cecah tanah..kelakar pon ada~~ next, smpai la dua bdak laki : Amirul dgn Rashid...yang amirul ni aku xpenah jmpe kat FB..tp yg rashid ni penah jmpe la komen die...die tulis Rashid hensem,, ahaha..pastu, Ryuzaki San plak sampai atau nama sebanar dia Azizan..rambut panjang pakai topi vacation..ahaha..style gak  pemakaian mamat ni..jam menunjukkan pkul 5 lebey..cis~~ kata je please sharp pkul 4 nak gerak~~ lols..tapi sebab masalah  transport, kene drag masa..malangnya, petang tu lak hujan~~ naseb baik dah solat ngan makan..so lepak kat bawah admin UIA jaga  barang..ngantuk pnya pasal..aku ngan Ryuzaki san tertidor office admin tu sebab dalam tu ada aircond..mane taknya terlena~~ pastu sampai  la kereta Aiman, bdak RO1991 gak tapi xjoin camp..bangun je muka sembab angkut plastik barang masuk bonet..lols..bdak2 yang len sume dah sampai kat camp site..


akhirnya sampai jgak kat camp site..
sampai pon!!

17 minit dari LRT..jmpe la sume tapi 10 orang je yang dpt dtg malam tu..lepas isyak, ktorg  buat sesi taaruf sughra..Tadaa~~ tibe2 acap ngan rafiq dtg..bukan dtg kosong je..ad KFC la ~~ tapi seketul dah kene rembat  dengan kucing~~ T.T
antara anasir yang menghalang objektif 2.2

 ..ble masa sesi taaruf, masing2 perkenalkan diri masing2..major adalah dari UIA..antara yang hadir malam  tu, AKU-NIEJAM-RYUZAKI SAN-AMIRUL-RASHID-KIMI ARIMI-KHIDIR-AREEFAH-SARAH NAJWA-IZRIn-ACAP-RAFIQ..macam2 ragam n soalan yang keluar..lols..kelakar la~~ ape yg menarik masa taaruf?

1)  Cara Areefah perkenalkan nama dia.. NAMA SAYA NOR AREEEEEEEEFAH BINTI MAT        TANTORI..(eh yeke? xbape igt nama bapak die)...die pnye 
 reeeeeee tu 3 harkat setengah..safiyah plak bermaksud nama marhallah die..a.k.a keloj kediaman..die ni kecik orangnya..ada 
    gaya peramah..
2)  Sarah Najwa..macam najwa latif..ahaha..tapi fakta yang pentingnya ialah, dia ni sangat takut dkt kucing..kalo ad kucing
    dtg dekat, die pon ape lagi..menggelabah lari~~ ahaha..berkaca mata dan juga pendek orangnya..
3)  Izrin..kini belajar UTAS = unibesiti tunku abdul samad...ahaha~~ xla! lawak je...universiti tasmania , australia..( pharmacy )
    manis orangnya..sawo matang..
4)  amirul-shidi(rashid)-niejam dulu satu sekolah kat Bandar Tasik Selatan..
5)  reason untuk nama yang digunakan kat fbook..contoh>> ryuzaki san>> dulu die tgk anime>> terus melekat ryu~~
6)  soalan cepu emas


    -status di facebook dan status realiti?
    - nama depan si dia ( BF/GF )..asal usul si dia..si dia belaja kat mane..senang cter banyak tanye si dia dari empunya diri..ahaha
    - kenapa tak add si dia dalam RO1991?
    - CGPA?



sempat lak acap pose cute kat situ~~

amirul (kanan) dan shidi..amirul ni sebijik macam sepupu aku..haha

Arimi dan Sarah..tgh makan malam

inilah sesi mengorek rahsia seperti yang diuarkan dalam facebook..

taaruf selesai.tapi sebelum balik tu, ktorg amik gambar sebab rafiq ngan acap nak chow..

Us, ourselves and we..dari kiri RashCd RashidAsyraaf AzahariKnee JamAmirulhakeem Zulkharnain, Kimi Arimi, AKU, Lame Tak Jumpe, Muhamad Rafique Bin AbdullahRyuzaki San..Sarah Najwa,Nur Areefah Safiyyah,Izrin Anis


 pastu ktorg cabar Areefah angkat kucing  sebab nak tgk die ni tkut kucing ke x..maka! saya ishtiharkan areefah pon takut kucing macam Sarah Najwa cuma kurang extreme sikit dari  Sarah Najwa..haha..
(tgk video)..


pastu sume bdak laki stay membincangkan isu-isu terkini dan berkongsi pendapat..enjoy n kagum dengan
conversation tgh malam tu..masing2 coperate nak share pendapat..tepat pkul 2..ktorg tido..kat banglo mewah.. ^^

nantikan part 2 - 21 Januari 2012...to be update!!

4 comments:

  1. tak takot kucing laaa.. haha
    okeh aku menantikan part 2.. >_<

    ReplyDelete
  2. rasa menyesal lak tak buli ko aritu~~ ZzZz..tggu la lepas ni!

    ReplyDelete
  3. boleh tergolek baca ni. zassss~

    ReplyDelete